ONSDAG

Godmiddag!
 
Bilden ovan visar mitt köksbord och här har jag hängt hela förmiddagen sedan klockan 10. Sambons mamma, syster och mormor kom på besök och skulle se hur vi hade fått det hemma i boet. Och frulle blev det med nybakade frallor och ny ost! Så jäkla gott!
 
Här har jag inte varit särskilt aktiv. Jag har ju ett deltidsjobb och skriver texter och annat så jag har inte riktigt haft någon inspiration för bloggen. Men nu måste jag försöka bättra mig! Tycker faktiskt att det är väldigt kul att skriva här egentligen.
 
Igår var jag i Halmstad och träffade min fina brud Emma som varit hemma och jobbat över sommaren. Snart åker hon tillbaka till Uppsala vilket är väldigt tråkigt, men jag ska hälsa på henne snart tänkte jag. Hur som, hon skulle visa mig lite guldkorn i Halmstad, nämligen lite loppisar som jag inte besökt ännu. (trots att jag ändå studerat i Halmstad i 5 år!) Det blev röda korset och Emmaus. Röda korset är lätt att hitta om du kommer från tåget i Halmstad. Men ändå lite undangömt från centrum. HIttade FIN FINA grejer!
Men först, kolla in kundtoaletten! Var bara tvungen att ta kort och blev så himla inspirerad!
Så himla häftigt inrett! Alla detaljer i guldfärgat och den svartmålade väggen! IN LOVE!
 
Tomma ramar på väggen kan också vara fint! (Ursäkta mina suddiga bilder)
 
Alltså, vem blir inte sugen på en kristallkrona när man ser den här?! Själv kollar jag på nätet nu efter någon billig. SÅ HIMLA COOLT! (Tänker på dig nu Emilia, med din grymt snygga hall!)
 
En suddig selfie i badrumsspegeln är ju bara ett måste...
 
Och visst kom jag hem med en påse fylld av härligheter! Allt kommer från Röda koret i Halmstad. Emmaus som vi också var på hade mycket fint, men inget för mig denna gång, dock ska jag defenitivt dit snart igen och titta runt bland porslin och vinylskivor.
 
Här ser ni min nya höstjacka som jag hittade på röda korset för 75 kr. Älskar den röda färgen och jag känner fasen att jag måste sätta lite färg på tillvaron ibland då den kan vara så förbannat grå! Väskan är en ny favorit och komemr användas flitigt! Helt underbar om ni frågar mig.
 
Mmmm. LOVE.MY.BAG.
 
En ny klänning blev det också på Röda korset. En blå/grön/vit härlighet som egentligen är från Indiska från början om man ser lappen i nacken. Passade väldigt fint med mitt nagellack för dagen hihi!
 
Så här ser hela klänningen ut. Ganska kort så får ha ett par rejäla tjocka strumpbyxor till höst/vinter och inte dessa tunna leopardstrumpor!
 
Hur den ser ut bakifrån. Japp, jag vet. Hållning är inte min starka sida.
 
 
Men vet ni vad? Det skiter jag i haha!
 
VÄskan måste ni få en närmare titt på. Som sagt en av mina kommande favoritväskor och den liknar sådana flätade korgar i materialet.
 
Så. Det var min dag. Som sagt, glöm inte kolla in röda korset på Bryngelhusgatan 9 i Halmstad om ni är i närheten.
 
PUSS!
 
 
 
Loppisfynd | |
Upp