En magisk afton på röda sten i götet...

I torsdags hade jag och min Peter turen att få titta på Anna Therheim på Röda Sten i Göteborg och detta var helt och hållet tack vare Peters syster Elenor. Detta var en spelning som bara sålde 300 biljetter, begränsat med biljetter alltså för en mer intimare spelning och dessa åtråvärda biljetter hade Eleonore fått tag i, men fick dessvärre förhinder och kunde inte gå, vilket då ledde till mig och Petrus som hon kom att tänka på. Superglada blev vi!

Lokalen var som sagt Röda Sten, som låg vid Älvsborgsbron och denna byggnad gav mig känslan av en gammal fritidsgård på grund av det förfallna och allt klotter på väggarna. Lokalen där Anna Ternheim spelade i var 16 m i tak vilket fick en otroligt mäktig akustik. Helt magiskt!

Efter spelningen skulle det bli signering och kön bildades fort med alla möjliga fans. Givetvis ställde vi oss där också, Peter fick sin skiva signerad och vi fixade en autograf specifikt från anna till elenor som en tröst för att hon inte kunde vara där. På planschen skrev anna, " Till Elenor, kom nästa gång, kramar Anna Ternheim"
 Och medan vi satt där på dessa ihopfällbara stolarna och lyssnade till hennes instrument och stämma, välde känslor fram, blev rörd mellan varje låt. På något sätt träffade hennes texter mig rakt in i hjärtat.  Denna spelning är och kommer alltid att vara en spelnings som kommer finnas med i mitt minne.

Min nya favorit låt av Anna Ternheim: Terrified. 
Allmänt | |
#1 - - Muppe:

Yeah! Det var en underbar spelning! So true!

Puss

#2 - - Linda:

Nu äntliegn har jag hittat din blogg igen ska bli kul o börja på riktigt o läsa den med =) ses på lördag babe! ps tack för alla fina ord! Love to you! pussar

Upp