Ett sent, dock underbart firande med min älskling!

Igår hade jag planerat en liten utflykt för mig och Peter till Köpenhamn för att fira vår två-årsdag tillsammans, den 4 november är vårt datum=)

Tåget gick 10:34 från Falkenberg och vi var framme 13:37 i Köpenhamn, med ett paraply i beredskap för regnet som vi trodde skulle falla ner på våra huvuden, men till vår förvåning och glädje ville inte den grå himmelen släppa ner några regndroppar. 10 minuter senare, när vi rundat Tivoli, och gått över en väldigt stor och farlig väg för oss fotgängare så hamnade vi på Glyptoteket, ett museum med allt från innehållet av salongkonst till ansiktsbyster av gamla kejsare. Temat denna dag handlade om egyptisk konst, vilket vi båda är väldigt förtjusta i. Vi såg bland annat stayer föreställande hälften djur och hälften människa och även mumiegravar vilket var riktigt coolt=)

Men som alla vet, en runda på museum är väldigt rolig och intressant i början men sedan, efter en timme eller så börjar det blir lite tröttsamt i både fötter och huvud så vi begav oss ut i den friska luften (inte så frisk) i staden Köpenhamn åter igen. Lustigt nog, samma dag som vi tänkte tillbringa vår tid i Köpenhamn hade Tivoli julöppet och själva öppningsdagen var tydligen just denna dag, så vi bestämde oss för att få en lite för tidig (om ni frågar mig) julstämmning. Julbelysning överallt, ungefär så många ljus som Liseberg(kanske färre), mängder av tomtar, färgsprakande karuseller, t. ex en karusell i form av en bläckfisk som svingade runt armarna fullt av skrikande lyckliga barn och en massa restauranger och hamburgestånd. Hungern började ju sätta in sig så vi gick runt och kollade in ställena, men vi gick nog runt kanske 10 gånger och kunde inte bestämma oss. Antingen kunde man käka svindyrt julbord eller annat  super dyrt på matställena eller så var det gatuköken ute i kylan. Efter många om och men bestämde vi oss för att käka inomhus, på
Italia, italiensk pizza och vin, jag menar- vem gillar inte det?
En timme senare,när man ägnade ett öga på klockan visade det sig att det var dags att gå, just för att hinna med att köpa en kaffe och sedan traska iväg till tågstationen. På tåget sedan, led vi nog av nån sorts trötthet eller så var vi bara uttåkade av den långa resan (ungefär 3 tim!) så vi ägnade den största delen till att ta lite udda kort , ja ni kan se för er själva. Sammanfattningsvis var resan helt underbar!!
2-årsdagen i Köpenhamn kunde inte bli bättre, man är ju trots allt med den man tycker allra mest om=)
En väldigt glad Peter bredvid en... hmm...
Ett väldigt hopp från Glyptoteket till...

Till ett "puttinuttigt" tomteland. Kontrasterna är stora...

Nedan, några av tågbilderna jag pratade om...