Storytel, rosenbuskar och torgdag

Hej!
 
Jaha, så var sommarvärmen borta för några dagar, men för att vara helt ärlig så stör det mig inte så mycket. Jag är bara glad för att vara ledig, och det var jag i helgen! Så himla härligt. 
 
 
Började med att läsa lite serier vid frukost på lördagmorgon och min nya favorit är absolut Nina Hemmingsson. Hjälp vilken kvinna! Så himla rolig humor så jag dör! Bitter och Fab precis som jag vill ha det! :)  Lyssnade på hennes sommarprat, också bra precis som väntat. Ska ta upp det i ett eget inlägg senare, pga att det påverkade mig mer än jag trodde.
 
Sen bar det av mot torghandel i Varberg. Varje gång jag och mamma är där så känns det verkligen att det är sommar. Vädret var på vår sida så man kunde strosa runt hur länge som helst och bara insupa all sol och det gröna som stod och väntade på att bli köpt.
 
 
Ville köpa med mig kassar av blomster. Utbudet var helt sagolikt och hur mycket fint som helst! Men det fick vara.
 
Vi blev sugna på fika och gick till vårt all time favourite kafé. Så det blev tårta och kaffe med världens bästa mamma Vera på Veras kafé på Prästgatan 32. Och vi hann precis fika innan det blev smockfullt av turister och varbergsbor som också gjorde stan.
 
På innergården fick vi en plats på en bänk. Så himla skönt att kunna sitta ute. Ber om ursäkt till den man vars huvud jag fångade på bild. hehe.
 
Fin häck. :)
 
Hade min nya kjol och vågade inte gå barbent då jag trodde det skulle blåsa för mycket. Men funkade ganska bra ändå för dagens aktiviteter.
 
Sen hittade vi en superfin retrobutik som vi inte sett tidigare. Retrodesign på Drottninggatan 37.
 
 
Jättefina saker att titta på och nostalgikänslan ökade. Saker som farmor hade haft, som mamma kände igen från sin ungdom och barndomshem.
 
 
Fina saker i hyllorna.
 
Fina gamla lådor, flaskor och mjölkannor kunde man hitta utanför. Dock gick vi därifrån utan någon pryl då det var lite dyrt. Men rekommenderar absolut ett besök dit!
 
Alltså, retrodesign på Drottninggatan 37.
 
 
Sen var det dags för nästa seconhand. Nostalgirundan!
 
Härliga plåtburkar! Min favorit är den vita med röda och vita rosor på tredje hylla. Vilken är eran? 
 
Delar av servisen "Mon Amie". På Östralånggatan 45 hittar du butiken. Efter den bar det av mot torget igen och sedan hemåt för att fixa lunch. En väldigt fin lördag med min mamma. Sen orkade jag och sambon inte mycket mer än att spendera tid i solstolen på altanen, slumrandes till våra böcker.
 
Idag är det söndag och jag är slö, glad och ledig. Gav mig ut i trädgården på mina lurviga ben med trätofflor och kollade vad som dykt upp.
 
Rosenbuskarna har slagit ut och doften är helt galen!
 
Jag vet dessvärre inte vad det är för sort så är det någon kunnig på blommor som tittar in så tveka inte att lämna en kommentar på förslag!
 
 
Plockade några för att sätta på köksbordet och på så sätt få in doften i huset.
 
 
En hel del jasmine, eller schersmin som det också kan heta, hittade jag. Får ta in en bukett senare i veckan tror jag. De doftar så sött! 
 
 
 
Här har jag satt blommorna i gamla urdiskade ketchupflaskor i glas. Funkar bra tycker jag! 
 
 
Fick sätta lite i min lilla vas också. Inget får förgås!
 
Nu måste jag städa här hemma. Verkligen, det ligger dammråttor på golvet, disken står prydligt staplade och tvätt hänger lite överallt. Haha, det blir alltid så när det är sommar. Slår aldrig fel!
 
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Min spotifylista bjuder idag på..ingenting! Utan idag är det appen Storytel som bjuder på boken Livet efter dig av Jojo Moyes. Verkar lovande så ett tips från mig till er!
 
 
 
 
 
 
Det som är fint | |
Upp