Hösten gör sig påmind såväl som böcker i travar

Godkväll!
 
Idag ville jag inget annat än att bara cykla med full fart hem efter jobbet på förmiddagen. Kylan ute och det faktum att jag var för dåligt klädd gjorde att jag ville in och värma mig med kaffe efter maten. Och gärna framför något intressant, som Babel på svtplay, vilket det också blev. Att gå inne med en rykande kopp kaffe, se ut på hösten som visserligen är vacker men på samma gång alldeles för kall för mina kinder att acceptera, och då kunna kura ihop sig framför datorn i en alldeles lagom sliten Turtles-tröja är magi för mig.
 
Efter att ha kollat på Babel, närmare bestämt tre avsnitt då jag inte hunnit titta på ett tag, fick jag ett sånt oerhört sug efter nya böcker! "Men, jag har ju böcker!" tänktejag och tittade på mitt nattduksbord och den hög med böcker som för några veckor sedan var rykande färsk och som jag längtat att ta mig an. Nu är den en tråkig bild av bristen av tid. Kanske har det att göra med den mängd jag alltid lyckas få med mig hem. För mycket på en gång att jag till slut inte vet var jag ska börja. Men, en tanke fick mig att undra: Om jag skriver ner dem här, kanske väcker jag en ny lust till dem?
 
De böcker som ligger på mitt nattduksbord för närvarande är:
 
"Tre koppar choklad" av Care Santos
 
"Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Bakcman
 
"Vicekonsuln" av Marguerite Duras
 
"Göra sig kvitt Eddy Belle gueule" av Édouard Louis
 
"Lyckan är en sällsam fågel" av Anna Gavalda
 
"Bunny Munros död" av Nick Cave
 
Alla tillhör de sorts böcker som jag normalt vill läsa, men nu efter en tid, där de glimmat till i ögonvrån när jag går och lägger mig och när jag vaknar känns de nästan som ett måste. Jag har redan kurslitteratur som frambringar den typen av känsla så det räcker. :) 
 
Hur skulle ni gjort? Lämnat tillbaka alla utom en? Lämna tillbaka allihop och börja om på ny kula med nya böcker? Finns det någon som jag bara MÅSTE läsa nu? Någon jag INTE ska läsa?
 
kram!
 
 
 
Det som är fint | böcker, höst, val | |
#1 - - Emma:

Läs Fredrik Backman! Den är förvisso den enda som jag har läst av dessa, men den är bra och lättläst! Åtminstone för mig lockade den fram läslusten, så kanske kan den göra det för dig med? Annars skulle jag lämna tillbaka allihop - du kan ju alltid låna dem igen senare (även om det typ aldrig brukar hända...) Då blir man av med det dåliga samvetet och tyngden och det brukar kännas bättre då. Lita på magkänslan! Böckerna finns kvar även sen!

Skulle egentligen kommentera ett annat inlägg och skriva mer, men jag hinner inte riktigt just nu, sååå till dess: BISES mon amie!!! <3

Svar: Hej finaste! Va kul att du tittar in här och kommenterar! Tack för tipset! Jag funderar på att göra det faktiskt. Ingen idé att ha dem liggande. Förresten! Ska vi byta lite bilder från vår resa? Är det enklast att bifoga dem i ett mejl? Hoppas du får en superfin dag!
Bises mon amie ! <3<3<3
Miss M

Upp