Alla goda ting är tre

Hej!
 
Idag har jag:
 
- Lämnat in min första uppgift i skolan! Håll tummarna nu så jag blir godkänd!
- Tagit emot hyresvärden för att kolla badrummet på nedre plan. Har varit lite tråkig lukt där ett tag så vill få utrett det en gång för alla. Verkade dock som det inte är någon fuktskada eller så, så vi hoppas på detta!
 
 
Om någon timme ska jag ta tåget mot Göteborg för kvällspasset på biblioteket. Känns super! 
 
Men, som rubriken avslöjar vill jag ju visa tre saker! Som jag köpte i Edinburgh! 
 
 
Koppen, klänningen och boken! Tre helt underbara saker om ni frågar mig.
 
 
 
Vi börjar med boken tycker jag! En så himla fin bok som jag hittade i en butik som heter Papertiger i Edinburgh. Stod där med ett leende som blev bredare ju längre jag kom i boken.
 
Som titeln beskriver så är boken full med fina illustrationer av Doogie Horner, och det finns en fin text i början om hur missförstådda spöken kan bli,
 
 
 
Så sött skrivet! Älskar det!
 
Bilder av olika varianter av spöken finns i hela boken. Så klart börjar vi med det klassiska spöket.
 
Den atletiska sorten.
 
Den som kastar lakanet.
 
Fest-spöket!
 
Och en Harry Potter-variant givetvis!
Som sagt, en så himla fin bok som jag fick för 8 pund. Tittar i den så fort jag behöver bli på bättre humör.
 
Den här fina koppen köpte jag på en helt galen shop. På Cath Kidston, som också är märket på koppen, fanns det väskor, plånböcker, serviser, badrumsartiklar och mycket mer! Det var en blommig explosion inne i butiken.
 
 
Får plats mycket kaffe i den vill jag lova!
 
Och sist men inte minst, min nya klänning från Urban Outfitters!
 
 
Här är den i full storlek! Fin va? Vad jag märkte nu efter att jag tvättat den är att den verkar ha blivit mycket kortare! Hjälp! Så fort jag böjer mig lite så visar jag rumpan ganska rejält, så jag tror att jag ska göra den till två plagg. En blus och en kjol. Har ju köpt en symaskin nu så ska se om jag kan fixa och trixa lie.
 
 
 
 
Ville bara visa hur höstigt och fint det ser ut på mitt köksbord just nu! Vinröd duk, pumpor och höstiga blommor.
Jag älskar verkligen färg. Inte fräscht och vitt, nej nej inget för mig. Ge mig gamla godingar i möbelväg och färgglada blommor. I am all about colour!
 
Ha nu en fin måndag! Kram!
 
 
Det som är fint, kläder | böcker, finasaker, höst, kaffekopp, spöken | |
#1 - - Emma:

Hej vännen! Nu kommer äntligen kommentaren jag skulle skrivit för jättelängesedan :D Älskar dina inlägg från Edinburgh! Du har beskrivit det så himla bra, allt vi gjorde och upplevde <3 Det var verkligen en fantastisk resa och jag är så glad att vi gjorde den!

Vad kul att du köpt symaskin! Det gör mig glad :) Vad knäppt att klänningen blev så kort, som du säger ser den verkligen kortare ut nu... Vet inte om du läser Saras blogg? Iaf tänkte på dig när jag läste det här inlägget (lite inspiration): http://sara.metromode.se/2015/09/26/tva-gamla-plagg-som-blev-tre-nya-lite-sypepp/

Hoppas att du har blivit frisk igen och att allt är som det ska! Många många kramar till dig! <3

Svar: Hej finaste! Va glad jag blir att du gillar mina inlägg om resan! Jag längtar så himla mycket tillbaka! Alltså, vilken underbar resa vi fick tillsammans! Dags att planera nästa? =) Ja visst är det konstigt att den krympte så mycket? Ska kolla in Saras blogg, låter intressant!
Du ska snart får dina bilder, håller på att fixa med dropbox vilket ska vara smidigare än att ladda upp bilder i ett mejl. Sms:ar dig när jag är på g!

Bises pour toi mon amie! <3<3<3<3<3<3<3
Miss M

Upp