je t´aime, Edith Piaf.

Sitter och gör min franska läxa medans jag hör Edith Piafs vackra stämma sjunga ur högtalarna. Alltså, franska måste vara det vackraste språket, kärlekens språk. Ha ha, djupt. Men så är det nog.

Har haft seminarieövning idag på programmet jag börjat på nu i september, Kultur-och kommunikations programmet. Dock måste jag bli bättre på att diskutera och prata i grupp. Har en tendens att bli "den tyste" i sådana sammanhang och även om jag hade mycket att säga så får jag tunghäfta, det fungerar bara inte. Konstigt, trodde att scenskräcken någongång skulle försvinna, har ju trots allt gått i skolan i många år. Men det är bara att försöka ta nya tag vid nästa seminarium. Nu är det hemtenta som gäller en vecka framåt nu, ska analysera en bok som heter Under det rosa täcket av Nina Björk. Hoppas den är bra och att jag lätt kan analysera den i ett kulturanalytiskt perspektiv, den handlar mycket om feminism vet jag men mer än så har jag inte.

Nu kommer snart pojkvännen hem, ska bli kul att se honom! =)=)=)=)

à la prochaine ! Bises
Allmänt | |
#1 - - Linda:

Oh ska se om Edit finns på spotify. Älskar en speciell låt med henne också. Typ den kändaste eller nåt. Du är grymt duktig gumman! Men att prata i grupp är svårt. Alla är inte lika gjorda för det. Jag trodde så om mig med. tänkte att: Jag kommer inte ha några problem alls när det gäller att räcka upp handen och prata inför klassen nu på matten eftersom jag klarar ju av att stå på scen. Men shit galet nervös blir jag ändå! Haha! Men det kommer du ger aldrig upp så du kommer lära dig att snacka i grupp också! Puss min fina

#2 - - Linda:

skoja nån kom inte min kommentar med som jag skrev härrom dagen.... det jag ville få fram är att du är grym och du kommer klara av att ta för dig mer i klassen snart också! Puss min snygging

#3 - - Emilia:

YOU ROCK!

Upp