Tisdag, men det känns som en måndag

Japp då var påskhelgen över, men inget att hänga läpp över. Det var en grymt bra helg! Tog det sååå lugnt hemma hos mamma och pappa, åt god påskmat och en hel del påskgodis blev det självklart! Sedan såg vi på Cornelis-filmen men för det mesta satt vi ute i den grymt sköna solen! Love it!

Nu är det på tiden att ta sig i kragen och börja med skolarbete och just nu sitter jag och försöker skriva ett referat på en bok i kurslitteraturen som jag använder mig av just nu. Språk och Kön heter boken och handlar om den ständiga diskussionen om påståendet "Män är från Mars, Kvinnor är från Venus" och om det verkligen stämmer. En väldigt intressant bok som jag rekommenderar för den som är intresserad av sådant.

Åkte iväg till stranden igår kväll på en impuls-grill-kväll med Emilia, vilket var väldigt trevligt=) Man måste verkligen göra små avbrott i vardagen så att man inte bara gör samma saker varje dag och tiden bara rusar iväg. Så tack Emilia för den grillkvällen igår! =)

Köpte dessa tulpaner för ett tag sen. Har insett att jag blir mer och mer lik mor min(!) när jag börjar visa upp en helt ny sida av mig själv, nämligen att jag har börjat tycka om blommor på bordet och, håll i er nu, dukar! Jag har alltid hatat dukar, jag vet när jag bodde hemma då mamma envisades med att alltid smyga in med en eller två dukar i mitt rum som jag sedan slängde ut.

Nåväl, dessa tulpaner må vara vackra men inte lika vackra som dessa två rosor nedan! Ni är grymma!







En supergammal bild från 2007! Sötisar!
Allmänt | |
Upp