GOD EFTERMIDDAG!

Gud va sjukt att det är första advent till helgen! Crazy! Men det ska samtidigt bli väldigt mysigt tycker jag, med ljusstakarna i fönstret och julmusik. Mys! På lördag ska jag även inviga första advent på ett väldigt mysigt och roligt sätt. Jag ska nämligen traska bort till fröken Berglund kl halv nio och då ska vi laga frukost och titta på första avsnittet på julkalendern! WOOHOO! Är ju inte heller vilken julkalender som helst utan mysteriet på greveholm! Spännande! Älskade ju förra versionen när den gick på TV:n. 
 
 
 
Idag har jag läst och skrivit på min c-uppsats och jag hade även handledningsmöte med min föreläsare, på telefon. Men det fungerade hur bra som helst och jag ser faktiskt fram emot att få göra mina filmanalyser när jag väl plöjt igenom teorierna som skall vara med. Puh! mycket böcker må jag säga. 
 
Mellan pluggvarven i dag har jag även tittat på ett avsnitt från första säsongen av "Downton Abbey", (som jag antar att jag och alla pensionärer tittar på) den kom i brevlådan idag och får ha den å titta på i pluggpauserna. Men vet inte varför jag ville köpa den, tyckte den verkade fin bara. Fin miljö och det utspelar sig runt 1912 och den förödande händelsen när Titanic sjönk påverkar familjen på Downton Abbey. Kul å se något annorlunda ibland. Jag kan säga så mycket som så här: so far so good!
 
 
Sen bakade jag chokladmuffins! De blev supergoda att ha till kaffet! Jag lade dem i min fina kakburk som jag fick från farmor. Tycker så mycket om den, mest för att den påminner om henne och när man var liten förstås. 
 
 
 
Nä, nu åter tillbaka till böckerna! Soo long!
 
 
 
 
| |
#1 - - Linda:

Aw vilken fin kakburk! Sånt som bevarar våra minnen va de som inte är på jorden längre! Fint minne som du ändå har användning för :)

Svar: Jag håller med dig vännen, det är mysigt å ha som minne av min lilla farmor som nu är uppe i himlen.
Mari

Upp