Fredagen den 29 augusti

Hej allesammans!
 
Herregud, tänk att det redan är fredag och snart slut på månaden augusti! Helt sanslöst tycker ju jag. Men samtidigt välkomnar jag min och stilikonen Greta Garbos månad september med öppna armar (Jag fyller år den 16 sep, Garbo fyllde den 18 sep :) ). Till skillnad från min sambo som avskyr hösten så tycker jag faktiskt att det är en ganska härlig årstid. Och på grund av att det är vår vackra Hollywoodstjärnas månad förtjänar hon en bild tycker jag, eller hur?
 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Greta_Garbo
 
Min dag ser annars ut så här denna dimmiga fredag: 
 
Började med min frukost,den har sett ut två dagar i rad. Knäckebröd med avokado, ett glas Oatley Havremjölk med chokladsmak och en stor kopp kaffe. (Gärna i den stora NASA-koppen som sambon köpte med från USA i juni)
 
Kollar runt på mina växter och försöker se vem som lever och vem som skulle plockas bort. Till min förtjusning har pelargonian fått mer blommor. Yay! Trodde aldrig jag skulle kunna sköta den! Har nämligen ett förflutet som pelargonmördare.
 
Hittade den här fina bloggerskan, med bloggen "Hej Regina". http://hejregina.elledecoration.se/
Hon hade försökt sig på att försöka odla en avokado. Så det tänkte jag prova också.
 
Så nu har jag gröpt ur avokadokärnar från frukosten, tvättat av den med vatten och lagt den för att torka i fönstret. Så får vi se om jag kan försöka mig på att plantera den ev i morgon. Lördagar borde väl vara en bra avokado-dag eller?
 
Planterade ett par paprikakärnor för ett par veckor sedan och de börjar visa sig mer och mer nu. Tänk om det kunde börja växa en paprika till slut? Dock får jag nog försöka plantera om den i en större kruka. To be continued...
 
Fick även ett mail från nelly.com. Om man handlar för 300 kr får man 100 kr rabatt. Så gick in och kollade efter rymliga väskor. Den här ovan skulle jag vilja promenera runt med i höst. En röd fin blommig väska där stora böcker och anteckningsblock får plats. Men, kanske kan hitta någon på seconhand. Får allt kolla runt lite mer innan jag slår till. Tror erbjudandet från nelly gäller tom den 5/9. Så passa på ni andra!
 
 
Den här klädkombinationen har blivit lite av en favorit denna veckan när jag ger mig ut på ärenden. Men är riktigt sugen på en lite större hatt till hösten. Kanske blir det den här kombon när jag och sambon ska på bio ikväll. Om det blir som vi vill så ska vi se den nya "Sin City 2: A Dame to kill for". En bra fredagssyssla. Men innan dess måste måste måste jag få iväg lite mer texter. Ligger efter som tusan. (inte bra)
 
 
 
Trevlig fredag!
 
 
 
 
| |
Upp