lite förändringar och ev en resa på g

Hallå! Va, men, hur, vad, när? 
 
Lite så tänker jag när jag går in på bloggen o kikar och inser att jag inte skrivit på väääldigt länge. Känner mig lite som en dålig kompis som är dålig på att höra av sig. Eller det är jag ju, eller Va?
 
 
 
Idag är det valborgsmässoafton och jag var bjuden till en av de finaste som jag läst filmvetenskap med Miss Eida , men jag håller mig inne idag vilket känns som ett bra val då regnet droppar frenetiskt utanför. Alltså lite regn stoppar mig alltså... vilken pensionär. Jag sitter inne o dricker kaffe istället. Haha. Jag är en form av den nya tanten. Både i sinne och kläder. Skål på det!  
För övrigt har jag liksom många  andra hamnat i det som man kallar hamsterhjulet. två deltidsjobb, plugg på 100% och ideellt skribentjobb där jag varit alldeles för sen med att skicka in texter. Men, i sommar kommer en förändring. Som säkert jag nämnt någon gång i bloggen håller jag på att plugga till bibliotekarie och har fått ett sommarvikariat på ett bibliotek i närheten. Är sååå glad! Ska bli himla kul att då prova på att få jobba på stadsbibliotek! 
 
förutom nytt jobb i sommar kommer jag klämma in en hel del secondhandbesök. På tal om det så var jag iväg igår å kikade på röda korset och hittade vad jag tror är den fulaste termos jag sett. Nästan så ful att jag började tycka om den. Men den fick stanna kvar. Dock förevigade jag den i mitt minne med en bild. Vad tycker ni? 
 
 
 
Fick dock med mig ett par brallor, en klänning och en gammaldags våg. Allt för en 100-lapp! Hurra! Visar bilder på dessa en annan gång. Nämnde ju resa i rubriken och det har att göra med att sambon fyller gubbe! Skoja bara älskling, det är ingen ålder. Jag skojar då han har lite åldersångest vilket jag inte förstår! Men, om allt går enligt planerna så ska vi kanske åka iväg i juni innan jobb sätter igång så kanske vi kan få miljöombyte. Skriver inget om location, då han kan vara här inne och snoka ibland.
Ha nu en superfin dag och hoppas ni får en soligare Valborgsmässoafton mer likt bilden ovan än vad jag ser utanför fönstret. Ta hand om varandra! Och glöm inte varannan vatten! Puss! 
| |
Upp